En speciell betydelse


Vet ni att lukten på en människa har betydelse på vem man väljer som partner, man måste tycka om lukten och det gör man endast om  man gillar den andra människan . Du gillar ofta dina vänners lukter, men en främmling tycks däremot som skarp lukt o man upplever den som obehaglig o vill fly , den är från föregående tid. Människor som trivs med varandra sägs ha lämplig personkemi.

Doften har stor betydelse då det nyfödda barnet läggs naken på moderns bröst , blir ett speciellt band mellan dem . Barnet kommer ihåg hur mamman luktar o mamman älskar barnets doft. Oxytocin , lugn o ro hormon. Viktigt för framtiden att länken emellan är god o kärleksfull.

Även minnen efter dofter. Tex palmoliv tvål luktade det starkt av när man kom in till min farmor , dessutom alltid rena ganska hårda handukar att torka sig med fanns på toaletten o det luktade varmt o stark tvål även av dem. Ja hela farmor luktade palmoliv.

Min moster luktade Deon Date den blåa, Jag ville se ut som hon något rund o stora bröst , men så blev aldrig fallet . Andra gener styrde min kropp.
Pappa när jag var liten luktade skog o svett o granbarr, han var en hård skogsarbetare .

Mamma luktade mamma. En känsla av trygghet

Läste oxå någonstans att man väljer efter förökelsegåvan , stora bröst så svälter inte barnen o breda höfter kan massproducera knodd.

Giraffer som har långa halsar  når till äpplna längst upp i trädet o girrafhonorna väljer långa halsar på hanarna, därav dog alla korthalsade giraffer ut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0