Tänk vad jag skyller på broder min..

Tänk vad jag skyller på dig broder min....

Jag e rädd för spindlar .. Jo ser ni det är borsans fel han kastade en stor spindel på ryggen på mig när jag var

liten typ 7år. Sedan sprang han utan att hjälpa sin lilla syster som skrikande hysteriskt stod paralyserad kvar i garaget. Hatar i dag fuktiga utrymmen såsom betong klädda golv o väggar så som bilgarage ofta är . Det är där spindlarna finns , japp.

Jag e lite mörkrädd... Jo det är broshans fel, han tog in mig i sitt rum en mörk kväll , sen släckte han lampan lyste under sin haka med en ficklampa o ur hans mun lyste det otäckt , men när jag skulle ta mig där ifrån kom han på ett ännu bättre knep för att skrämma sin lilla retsticka till lilla syster, Han hade på sig en handstickad tröja mamma hade gjort med något hippt orange o brunrandigt mönster ala 70 tal... Patrik drog av tröjan o vipps smattrade hans hår o jag e säker på att det blixtrade i hårtopparna. Skrattande frustade han omkring mig o tyckte det var gör kul att skrämmas igen..

En sommar dag när vi var hos mormor skrämmde Patrik vettet ur mig när det stormmade fram en stor svart hund från ingen stans ,jag tappade den nyinköpta mjölk påsen i ren förskräckelse.  Hunden morrade åt mig o ville inte flytta på sig . Jag var nog kanske sju år då bara o min underläpp började darra .. Då säjer Patrik skriker du så biter den dig , Jösses vad rädd jag var , men sedan kom ägaren o tog hand om den o jag kunde plocka upp varorna som låg sprida på vägen. Fortfarande darrade min läpp , men jag grät inte . Nej tapper lydde jag min bror. Det han sa var alltid rätt , eller ? Jag e lite rädd för hundar som kommer från ingenstans , men med lite tid tycker jag de är rätt mysiga djur.

Vet ni att fobier kommer oftast i 7 års åldern . Jag ett levande bevis .

Tycker om dig broder ändå. kram

Kommentarer
Postat av: Anonym

Snyggaste brorsan har du....och goast =)

2009-09-24 @ 15:33:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0