Känslor

Pirra i kroppen lite men inte mycket , lite vår känslor , nä försöker bara lura mig själv..

Jag känner mig lite stressad  , satt i bilen o väntade på att Svempa skulle lämna en lapp till en polare, han tog  sån tid alltid så när man har bråttom, när han äntligen kommit ut igen, gick det en tant förbi min bil, med rollator , herregud varför gå så skta , rena snigeldamen...gå bakom bilen för jössenamn.

Tänk när man själv står där med rollator, snigeldamen kanske tänkte det samma tänk när det var jag som satt bakom ratten ,med rött läppstift o kaxig min, på väg till ett byte ..

Jag minns en gång när jag var riktigt ung blott 17 år , jag var mycket bra kompis till en dam som var 70 år , då var det riktig hög ålder för mig .Vi prata på varje dag nästan . jag förstog henne o hon förstog mig, glömmde hennes ålder .

En dag tittade hon på mig sa , ja du Annika jag känner precis som du, samma innehåll inne i min kropp som din , men skalet på mig börjar synas att jag e lite äldre , men känslorna , pirret o glädjen o humorn , den ,e samma som din.. lusten med .Jösses det var då jag började hata allt vad ålder var , jag bestämmde mig att aldrig vara den som först frågade om hur gammal är du .. Vad spelar det för roll egentligen.en siffra hit eller dit .

Damen fick jag tyvärr bara känna en kort tid , hon dog av ett brustet blodkärl, men jag kommer aldrig glömma henne , hon lärde mig att kompisar kan man ha av alla åldrar o kön. o att ta till vara på andras tankar , inget är fel eller allt är rätt..

 

Kommentarer
Postat av: Ida

åhh det verka vara en himla mysig tanta=) o helt rätt har du i ditt inlägg=) du e klok min vän!! love U, puss puss

2008-11-18 @ 22:47:03
URL: http://idaajax.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0