Engelskan ej så bra ..

Igår hade vi besök av Anna o hennes amerikanska kompis spännande att förstå så gott som alla amrekanska ord, men när man öppnar munnen blir det bara kaos..Anna o hennes kompis får varsitt glas rött, men jag tog öl o Svempa likaså.

 Anna säger Do you drink beer..hm  i min hjärna säger jag ja jag lärde mig att dricka öl i bastun för några år sedan , då svempa tog fram korv , sen var allt jätte gott. ujujuj, ja ja jag lyckades förklara.. men det tog sin tid likaså om min igelkott på gotland som kom in i vårt tält o snaskade på våra corn flakes.. Vad F-n heter igelkott på engelska .. ah en boll med taggar , gick bra med .. Jättekul att snacka tror jag ska bli voltär eller vad det heter , så jag lär mig engelska bra , får ta med Jasmin o åka utomlands några månader om något år , vore skoj ju..En sån här fin igelkott kröp in i vårat tält , den veckan hade vi ett litet piggsvin som det heter på norska, vi gav igelkotten lite mat o tyckte det var mysigt, den var tjock så många hade nog den här igelkotten på besök i sina tält..Vet ni att igelkotten har ca 600 taggar.

Kommentarer
Postat av: Anna

Annika du är underbar och du var ju jättebra på engelska ..Dawn var imponerad av er sa hon .!! Tack för en jättefin kväll !

2008-07-15 @ 18:52:30
URL: http://annagloria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0