Bara sallad

Bara sallad till lunch .. inget för en stor kvinna , jag är redan hungrig..hm kanske ska hämta annanaspajen som finns kvar i kylen som blev över sen i helgen eller är den för gammal? , ÄÄh det får bli bra det ; paj o glass.. Tänk att jag ska vara en sån godis gris ..men nån last skall man väll ha..Kyckling på fredag o godis varje dag..


 Här är receptet på en ljuvlig paj.

150 g smör
1 dl socker
3 dl vetemjöl 
1 tsk bakpulver

FYLLNING
2 dl crème fraiche
1 stor burk krossad ananas (eller 2 små)
1 ägg
1 dl socker
1 tsk vaniljsocker

Gör så
Sätt ugnen på 200°C.

Smält smöret. Blanda med socker, mjöl och bakpulver. Tryck ut degen i en pajform.

Blanda ihop ingredienserna till fyllningen. Häll den i pajformen. Grädda i 20-30 minuter. Låt svalna.

Pajen kan serveras med vaniljglass..


    Jag jobbade innan på ett sjukhem då sa en liten söt tant till mig,, Kaffetåren den bästa är av alla jordiska dryker o så plirade hon med sina pigga bruna ögon o skrattade hjärtligt speciellt när de manliga få biträdena gick förbi och viskade förtroligt till mig - männen dem skall man steka i smör , då blir de som allra godast..undra hur man själv kommer bli när man är en gammall gumma , hoppas jag är lika goo jag ,som tanten på sjukhemet..
Den tanten kommer jag alltid komma ihåg i mitt hjärta , det finns få sådanna människor , men du kompis är en av dem..underbart kaffe och sällskap,.nästa gång testar vi capucino eller hur stavas det ..hm ??

Kommentarer
Postat av: Ida

åhh va go du, lika go som den ljuvliga ananas pajen;) ska sno recept nu, hihi!

pussssss

2008-02-27 @ 19:53:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0