Ett år kvar

Julafton är ett påfund åt vem då, ja visst e det kul men gud alla brukar säja vad trött jag e på julmaten , men det brukar inte jag göra , älskar ju mat i alla former, men i år gör jag ett undantag.. Jag e så trött på jule mat...

janson o janson köttbullar lite för torra , prinskorven lite för fet , skinkan som smakar gris ( konstigt) kålen som luktar fis, julmusten som gör att man får en tjock mage av luft o grädde i gröten som förvandlas till risalamalta ganska äckligt egentligen o apelsinerna glömda kvar i källaren,, man sitter o stirrar ner i den gräddfyllda gröten o undrar var fasiken e alla apelsiner ..paketen öppnade var det bara det här , en hel släpkärra full av papper, snören o kartonger...



Ett år kvar till nästa jul, förväntan e det bästa från lucia o framåt,  men jag har fått massa fint  allt från stor korg med godsaker av mor o far till en röd underbar BH av mannen brevid, en hemmagjord kudde som tog Linus ett halvår att göra, en hemmagjord vetekudde att värma sig med av Jasse.. m.m
Barnen massa grejer varsin telefon var största grejen, jätteglada blev de...........barnens dag är julafton



Kommentarer
Postat av: solveig

jo det är rätt gott att det bara är jul en gång om året. Och nästa jul ska bli den bästa julen. För nu kan vi ha nya förväntningar igen KRAM

2008-12-26 @ 16:32:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0