Bekymmersfritt att vara katt.

Nä nu får det vara slut på allt elände , rör som ska bytas rör som går sönder , ska aldrig bli rörmockare ! Vi dränerade i våras ett måste , har fortfarande lervälling utanför efter detta i vår ska vi så gräs, men nu e det nått lurt igen , gud så jobbigt jag vill bara ha en underbar jul.. skit samma kan ju vara värre , 

Tänk om man ändå vore katt , Blixten tittar in genom fönstret , jamar o blir insläppt tittar på mig o vrålar jag vill ha mat , blir så stressad när han roppar så, jag släpper allt jag har i händerna ger han lite Whiskas , Blixten surplar äter o spiller ut på det nydammsugna golvet , i morgon ska jag torka golv, julpyntet har börjat komma upp,nu har Blixten ätit upp sträcker på sig o vill ut igen.
Blixten spanar med ny energi på vår nya utegran, tar ett språng upp o vipps så e Blixten i toppen , granen vajar o blir lite sned , men det gör inget tycker Blixten då har han ju närmare ner till jorden.. Den kan man rulla sig i  lerig o dann så glider han snabbt in i katt luckan , innan jag hinner få tag i han har han sprungit runt på den vita soffan...Han lägger sig i en boll i soffan o e så söt allt e förlåtet o kliad bakom örat mår Blixten som en kung

Bekymmersfritt att vara katt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0