Har aldrig förstått mig på politik

Hur kan man vara så trött, fast å andra sidan inte konstigt ,en man som snarkar en i örat o lägger ett tungt ben på mig mittt i natten , ont i lederna, jösses jag e ju varm ändå, svettas jättemycket av pillrena jag äter för att hålla Endrometriosen i rätt läge. Är så himmlens arg på alla som ej tycker precis som jag , varför det alla får väll ha sin åsikt , men om man har samma barnuppfostran o tankar om det så underlättar det..

Det är inte så troligt att man träffar en med lika sinnade åsikter , tänk jag själv är uppväxt med en mamma o pappa som aldrig någonsin bråkade inte ens tyckte olika, kanske de gör de lite mer idag vad vet jag , men otroligt skönt att ej höra bråk, men samtidigt resolterade  det i att om någon svor åt mig blev jag jätterädd , men varför ska någon svära ?

Hade jag förstått mig på politik så hade  jag ej varit rädd för olika åsikter, men, men.nu gör jag ej det.

Det finnaste jag har

Minns när jag tog körkortet då sa min körskolelärare att jag skulle svänga vänster, jag svängde höger, han svor som bare den , jag skulle backa han roppade kom igen vad faan kan du inte detta heller sa han , jösses blev ju alldeldest livrädd o ledsen berättadeom eländet  till min pappa  o han sa du betalar inte för att få skäll , jag bytte till en jätte snäll pedagogisk man o fick körkortet.

Jag tror det är viktigt att se varje människa som speciell o försöka lära sig varför de tänker o gör si o så , sen  tycker man om dem också. Alla är viktiga glöm ej det.

Men en sak är säkert både jag o min icke alltid lika tyckande sambo vill allt gott åt våra barn. Älskar dem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0