Ofrivillig

Ont i magen men har nu börjat med P-piller som läkaren sa att jag skulle för att förhindra att mensen kommer, då de kan bilda mer cystor , jag hoppas att jag kommer må bättre, idag har jag iallafall haft regält ont i magen men jag har tagit hormon tabletten , ska bli intresant om magen min inte kommer ha samma smärta , (Ipren oxå.)

Endometrios ger ofta ofrivillig barnlöshet, tur jag har hunnit skaffa två underbara barn, men när man får reda på detta så vill man plötsligt med stor längtan ha nummer tre NU, känns som det var så rätt i tiden att få en liten sladdis, men jag kan ej få det på normalt sätt iallafall,,,

har tagit en kort prommenad idag , riktigt jobbigt, men kände att jag behövde åtminstone luft.

Mina sår börjar läka på magen känner hur det pirrar o stramar i dem, vill ej se hur de ser ut . De fick byta omläggning  på sjukhuset  , jag blundade sa , Svempa gå pilla inte .. Han bara titta och sa förnärmat jag ska ej pilla .. Doktorn bytte försiktigt ,jag blunda med shissade lite med ögonen såg , det såg sådärr ut ett av såren var rätt så stort tyckte jag , troligen som doktorn sa lite svårare när man redan har ett ärr på magen, kanske behövde öppna lite mera då.. måste ta bort kompresserna , ska se hur de ser ut om jag vågar om en halvtimme efter duschen..

Har haft besök av kompisen Annica , som ställer upp körde mig till vårdcentral o allt .. Där var massa krångel , men hon satt lugn o gick med mig hit o dit , kul efteråt , man måste vara frisk för att orka med sjukvård.

Sen kom arbetskamrater upp med en gosig filt o choklad,,  vänner e allt bra ..

Kommentarer
Postat av: Anna

Tror att hela du kommer läka fint .. och det finns alltid möjligheter <3

2009-01-13 @ 20:23:27
URL: http://annagloria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0