Kommer vi härifrån levande ?

I går hade vi besök på kvällen vi spelade spel efter att ha druckigt gott rödvin o ätit revbensbjäll o pommfritt..De hade med sig sin lilla valp, så söt ,en liten terrier med rund mage, med massa lekfull energi o glädje.. Linus vill ha en rottweiler , men gud de e ju stora o smått otäcka tycker jag , men håller med på bild e de söta o ser snälla ut.

Jag är lite rädd för just svarta hundar , kommer ihåg en gång när jag o min bror skulle handla mjölk åt våran mormor i Tvååker . På vägen hem går vi nöjda o belåtna med påsen ,lite godis fick vi oxå köpa , plötsligt hoppar en stor svart hund ut från en syrenhäck. Jag blir fullkomligt livrädd tappar påsen o mjölken går sönder .. Hunden morrar o ser ilsken ut , min bror säjer , Skriker du så biter den dig .. Jösses hur skulle vi komma där ifrån. Darrande av skräck biter jag mig i knogen för att ej börja gråta. Jag stirrar på den så den inte ska komma o anfalla. Visar du tänderna tror den att du morrar oxå , säjer Patrik o ser rätt belåten ut..(hjälp)

Men nu känner nog min storebror att här måste göras nått. Patrik tar påsen med mjölk stoppar tillbaka det som räddas kan o vi backar därifrån .. Ursh svarta hundar tycker jag är respekt ..men faktiskt när vi var små hade vi en helt ljuvlig hund (Tjabo) med underbart lynne o den var svart. smått olydig då den ej ville vara hemma på tomten så rymde det gjorde den ofta , men kom alltid hem lika glad o trofast mot de han älskade.Förresten så älskade den hunden alla utom en tant i Roasjö som var livrädd för hundar.

En dag kom den rädda damen förbi vårat hus på en röd damcykel , hon cyklar väldigt fort o det tyckte Tjabo var mycket intresant att skälla lite extra på . Tjabo springer efter den skrikande damen , varpå hon tar fram ett paraply o slår den i huvet på vår hund som snabbt lommar därifrån.. Han vet ju mycket väl att så får man ju inte göra springa o kaxigt skälla på förbipasserande ..Ja är man rädd för hundar så är man ..


Kommentarer
Postat av: Anonym

visst var tjabo härlig. Och våran Mitzi är go med. Men man ska ha respekt för hundar(i alla fall svarta)

2009-01-25 @ 21:12:37
Postat av: Anonym

visst var tjabo härlig. Och våran Mitzi är go med. Men man ska ha respekt för hundar(i alla fall svarta)

2009-01-25 @ 21:14:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0