våår

Idag har jag fikat med Ida bara en kortis men det var trevligt, våran målare kom oxå förbi . Jag bjöd på ett gott kolakaffe , jag och Ida tyckte det var gott men målaren drack bara en halv kopp tyckte det var såå därr, man hör ju på namnet så feminint ,delikat kola kaffe..hihi..
Sedan rullade dagen på jag o dottern åkte in bytte lite saker som ej passade .Köpte en underbar palestina sjal, alldeldest grön , så vårig o fiin. Den kommer vi vilja ha åtminstonne tre i vår familj..Häftig att lysa upp lite..vååår .snart vitsippor o vijoler..Dessa blommor plockade jag till min farmor ofta som barn, Hon älskade dem..Hon var en snäll gumma därför var hon rolig att vara hos , speciellt när hon berättade historier om hur det var förr..fattighus, löss, hur det var i skolan hur de hade bundit fast hennes brors vänstra hand för att han ej skulle skriva med den syndens hand mera .Han fick underskänt i välskrivning, stackars liten.Tur de ej gör så mera , min son är ju vänsterhänt o brorshans äldsta tös med..ujujuj
image26

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0