Trött

Trött så fruktansvärt trött, så vackert väder men ändå är jag så trött , orkar ej hänga tvätten som legat kavar i maskinen alldeldest för länge får tvätta om den , annars luktar den väll surt istället för underbart..Vad ska man göra för att piggna till, Skulle egentligen gå ut i det vackra vädret men orkar inte.

Borde kanske skaffa mig en ko, dem är så himmla coola bara idisslar hela dagarna o är bara så lugna o fina..Ja en ko det borde alla ha, som man kan gosa med och klappa, ta lite mjölk när man känner för det..gå ut och gå med den , prata ut om sina bekymmer med kossan och bara få mjuka fina råmmande till svar, ja en ko skulle alla ha. 
Och varför bry sig om att man är så trött, det hade aldrig en ko gjort , den hade bara fortsatt sin dag oberörd och tänkt idag är jag trött men imorrn ska jag skutta runt i hagen och lukta på blommorna. Kanske sparka med benen o bara glo om någon kommer förbi och tittar på mig när jag dansar runt. Man ska ej bry sig  vad andra tycker bjud med dem så kanske dansar ni ihop känna glädje , trötthet , ledsamhet  och frihet tillsammans. Det är inte farligt med känslor ..Nej det hadde aldrig en ko brytt sig om.. känna så eller känna si,
man måste få lov att vara och känna hur man vill , inget farligt.

Nu kom jag på en kontaktannons en man skrev som jag känner , den går så här ..


" Mullig hingst söker sto för lite hopp i hagen ,föl inget hinder.. "
 
Den är söt den , nä man borde ta det lugnt en dag eller flera, sen en dag när man känner för det ta ett litet skutt och springa runt och känna glädjen i livet vare sig man är en ko eller människa,
Ja en ko skulle alla ha..

    Idag vill jag bara dra hatten ner för ansiktet och bara sova, men imorrn då..är jag pigg ?


Kommentarer
Postat av: Anna

Annika ..jag vill också ha en ko..och en såndär Alpacka...duvet sånna där lamor ..dom verkar också mysiga..Ibland är man bara helt supertrött.det var jag igår så jag sket i skolan och stannade hemma hehe
det kändes faktiskt jättebra. Kramissss

2008-02-28 @ 19:02:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0