Lååååång

I dag har jag varit på en kurs, lyftteknik hette den.. Jag har jobbat inom vården sen jag var 17 så det blir en himmla massa år, så man tror ju att man kan det där , men visst lite nytt fanns det, tex ett par grythanskar som var glidlakantyg på gled så bra när man satte sin rumpa på hansken o skulle placera sin stuss långt bak i en rullstol.Förresten så var alla rullstolar för små för mig o jag tänkte herregud tänk när jag blir gammal o inte längre kan förflytta mig själv ,då får jag säkert en dålig stol med pyttelitet hård suttit sätte så min ömtåliga bak får blåmärken o benen långt uppe vid hakan.Tänk  när alla dessa små söta personal ska  förflytta stora låååånga mig ..
 
När kursen hållit på en stund  vill plötsligt en av lärarna på lyftteknik vissa på mig hur man placerar en patient  på en förflyttningsplatta som lägges på golvet o patientens fötter står stadigt på plattan,, så vrider man runt men jösses jag kände mig verkligen som en jätte hon räckte ungefär till bröstet på mig, då utbrister jag - jag känner mig som en jätte. hm det var ju bara en tanke det behövde jag väll inte säja högt , men ja ja en liten groda igen. Hon såg lite förnärmad ut kanske hon kände sig ynlig som  en liten
en myra , vad vet jag..

Från det ena till det andra ,Inte lååångt alls till jul.. Nån som vill baka med mig o barnen kanske??

Kommentarer
Postat av: Kickeli med Kram

Tjineling...



Haha...jo du jag kan känna igen mig i det där i att känna sig som en jätte. Långa ben och lång kropp (långa tår har jag med) tihi...Björk säger att dom ser ut som en trädgren ned kvist på. Haha...tur det finns strumpor. Men men vi får sträcka på oss och va stolta, det är vackert med långa tjejer och sen har vi ju bra överblick på omgivningen med ;)...

2008-12-10 @ 14:54:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0